Thursday, June 28, 2012

Wow!!! Murtabak AGhaffur - Brand Name dlm dunia Murtabak!...kata Dr Ghouse Noor:)

 Bismillah... Assalamualaikum wbt.... Alhamdulillah syukur dengan nikmat dan rahmat dari Nya....

As salam semua. 
 
Saya terbaca comment dari seorang customer yg dihormati, Tuan Dr Ghouse. Terharu bila dia menyebut yg Murtabak Ghaffur is a brand name for Murtabak. Betapa bangga ye kami di Murtabak Ghaffur......tkasih Dr:)
 
Sebagai anak kelahiran KL, saya memang sebenarye tak pernah mendengar nama Ghaffur Murtabak nie, sehinggalah berkahwin dgn Shamsul dan baru la dpt tahu sedikit sebyk mengenai sejarah murtabak nie. Walaupun saya tidak pernah menggemari akan murtabak ini bila arwah Atok Wahab berniaga di Simpang Enam berhadapan dgn Craven A & Gamma (waktu tu belum kahwin ngan shamsul) tetapi, disebab kan ayah dan ibu saya rupanye penggemar murtabak Atok Wahab, maka, Shamsul telah membawa bakal bapa mertua beliau pd amsa itu ke gerai/kedai atok Wahab utk mkn murtabak.......terkenang kisah silam....:)
 
Di sini saya ingin berkongsi cerita Dr Ghouse dgn semua. Dibwh adalah keratan catatan beliau di blog kami:)
*********************************************************************************
Terima kasih kerana memasukkan nama saya kedalam blog tuan, Ya Alhamdulillah, kira2 45 tahun lepas, saya pernah makan murtabak Ghafur Bertam Lane bersama datuk saya yang juga sahabat kepada Arwah Ghaffur. Waktu itu masih ada Ghani Beriani yang popular dan ice cream on top of the world yang famous tu..Tapi kalau murtabak tak boleh nak lawan Ghaffur Murtabak "brand Name" dalam dunia murtabak.lepas tu saya makan murtabak yang dibuat oleh Mamu Tahir (fakta nama saya confuse betoi tapi tadi adra Shamsul dah betulkan sedikit kekeliruan nama orang2 ama ni)di Bertam lane sebelum saya berjumpa dengan Tok Wahab di simpang enam sebelah kassim Nasi kandar depan GAMA... Masa tu saya masih remaja lagi..tapi Tok Wahab masa tu dak tak larat..dia buat murtabak sambil duduk..muratabak dia pun "odd shape" tak lah empat segi atau bulat. tapi rasanya luar biasa sedapnya...Saya minta resepinya..saya habaq kat dia, tok saya nak pi belajaq kat luaq negeri..7 tahun tak balik..bolehka bagi resepi?..dia bagi verbally..saya semasa diperantauaan saya cuba buat Alhamdulillah sedap tapi tak boleh celen yag dia punya...Anyway sekarang ni kalau naka makan murtabak kena balik Penang pi sg Pinang (Mubarak) tapi timing buka kedai dengan timing saya keluar masuk Penang selalu clash jadi jarang merasa.. kelmarin ternampak stor sdra Shamsul terpampang Murtabak Ghaffur penang.teruih saya U-Turn nak mai periksa betoi ka murtabak ghaffur..Alhamdulillah semalam beli..hari ni pun beli...Memang Sedap...MURTABAK GHAFFUR-LEGEND kembali lagi ...di Kuala Lumpur..Selamat mencuba

Dr Ghouse Noor
Cucu Pakwanteh pelamin

*******************************************************************************

Tkasih Dr, terharu dgn comment Dr. Kami di Murtabak Ghaffur insyaallah akan terus mengekalkan kenikmatan lagenda Brand Name dlm dunia murtabak "Ghaffur'. Comment Dr akan terus membakar semangat kami utk terus maju...thx again:)

Ikhlas
Atika

No comments:

Post a Comment